Å få spesialpedagogisk undervisning, råd og veiledning av Monica
Hvordan kan det endre livet ditt?
Hvem jeg arbeider med
Jeg hjelper foreldre som oppfyller de spesifikke kriteriene som jeg har for Ă„ kvalitetssikre tjenestene mine.
Â
PÄ listen stÄr det ting som:
- âMĂ„ ha et barnesyn som har fokus pĂ„ det unike ved barnetâ
- âMĂ„ vĂŠre lĂžsningsfokusertâ
- âMĂ„ vĂŠre Ă„pen for innspill pĂ„ endringer som kan hjelpe barnet til god utviklingâ
- âMĂ„ ha god vilje til Ă„ arbeide ut fra prinsippet om at det ikke er barnet som skal fikses, men at barnet trenger Ă„ bli forstĂ„ttâ
- âDet finnes ikke vanskelige barn, men barn som har det vanskeligâŠâ
Â
Har du/dere disse forutsetningene, tror jeg at du/dere kan gi barnet deres gode muligheter for vekst og utvikling, og at nĂ„r vi sammen har gĂ„tt gjennom prosessen jeg har laget for Ă„ hjelpe deg/dere, sĂ„ vil du/dere stĂ„ enda bedre rustet og trygge i foreldrerollen. Du/ dere vil ogsĂ„ fĂ„ god innsikt i rettigheter dere har i mĂžte med andre instanser, som skole, PPT og evt andre.Â
Har du/dere de samme verdiene som jeg har, og at du/dere fremstÄr som villige til Ä gi barnet det beste utgangspunktet for et godt liv, vet jeg allerede at vi er en god match. Sammen kan vi gi barnet en god barndom, og hindre at det ender opp som en lidende ufÞr voksen.
Â
Hva hjelper jeg med?
Jeg hjelper foreldre med Ă„ gi barn og unge de beste utviklingsmuligheter ut fra barnets potensiale, utfordringer og superkraft.Â
Det innebĂŠrer Ă„ bygge et familieliv som tar pĂ„ alvor at barn er ulike, og at noen har behov for noe mer, eller noe annet enn gjennomsnittet for Ă„ vokse opp til modne og selvstendige voksne. Det innebĂŠrer ogsĂ„ at foreldre stĂ„r opp for rettigheter barnet har pĂ„ skolen og sosialt.Â
Â
I sum vil familier jeg arbeider med fÄ kunnskap og innsikt som gir mulighet for vekst og kjÊrlighet, og sunne relasjoner.
Hvordan arbeider vi sammen?
Pakke 1
Samarbeid over 3 mnd.
- DyptgÄende samtale med foreldre, enten fysisk i mitt mÞterom, eller via zoom (120 min)
- Sette opp konkrete mÄl for samarbeidet (60 min)
- Samtale med barnet/ ungdommen (60-90 min)
- Samtaler med foreldre 3 ganger pr mnd (9 x 60 min)
- HjemmebesĂžk og kartlegging av hvilke tiltak som kan fremme barnets utvikling og trivsel
- Hvordan stÄ stÞdig i mÞte med hjelpeinstanser (PPT, BUP, skole)
- Akuttimer (2x 60 min) kan fÄ hjelp innen fem timer pÄ dagtid
- Jeg er tilgjengelig pĂ„ mail mellom mĂžtene - svarer innen 12 timer pĂ„ dagtidÂ
- HjemmebesĂžk kartlegging av hvilke tiltak som kan fremme barnets utvikling og trivselÂ
Eller
- RĂ„d/veiledning/undervisning til
- SĂžsken
- Besteforeldre
- Andre
Pakke 2
Alt inkludert som pakke 1. I tillegg: Â
- 3Â observasjoner av barnet/ ungdommen i ulike settinger (antall timer 3 x 2,5 timer)
- Spesialpedagogisk rapport med forslag til tiltak
- Bistand i mĂžte med barnehage eller skoleÂ
Foreldre som har potensiale til Ä gjÞre endringene som mÄ til for barnet, fÄr tilbud om min bistand.
At du tar kontakt viser at du er en forelder som Ăžnsker det beste for barnet ditt, og er villig til Ă„ gjĂžre alt for Ă„ gi det et godt utgangspunkt for utvikling, vekst og modning.Â
Fakturaen som du fÄr fra meg vil i sÄ mÄte dokumentere at du gjÞr alt til beste for barnet ditt.
Hva har andre fÄtt ut av Ä samarbeide med meg?
Som du ser av eksemplene under, fikk kundene forskjellige resultater ut av samarbeidet, fordi de kom med forskjellige problemstillinger.
Kundeomtalene er anonymiserte, men jeg kan forsikre deg om at de er ekte mennesker med ulike utfordringer som vi sammen har klart Ă„ lĂžse.
Kunde nr. 1
-
Fikk hjelp til Ä forstÄ ungdommens utfordringer med Asperger syndrom og skolevegring
-
Styrket forholdet mellom mor og sĂžnn
-
Styrket forholdet mellom sĂžsknene
-
Ungdommen fikk god innsikt i diagnosen han har, og hvilke utfordringen den kan gi, og hva som er hans superkraft
-
Han gÄr i dag pÄ skolen hver eneste dag
-
Skolen tok den spesialpedagogiske rapporten med tiltak pÄ alvor, og gutten fÄr i dag god tilpasset opplÊring i skjermet miljÞ
Â
Â
Kunden sier: âJeg er sĂ„ inderlig glad for at jeg tok kontakt med deg. Gutten vĂ„r var ikke pĂ„ skolen hele forrige skoleĂ„r. NĂ„ gĂ„r han hver eneste dag. Tusen takk for hjelpen!â
Kunde nr. 2
-
Fikk hjelp til Ä forstÄ at jentens utagering skyldes diagnosen ADHD og Asperger syndrom
-
Mor og far fikk undervisning i hvilke utfordringer diagnosene kunne mĂžte, og hva som er jentens superkraft
-
Mor og far fikk rÄd og veiledning om hvordan forebygge og hÄndtere utagering
-
SÞsken fikk tilpasset undervisning om diagnosene, og hvordan de kan forstÄ jenten sin utagering
-
Barnehagen fikk rÄd og veiledning for Ä legge tilrette for god utvikling
-
Spesialpedagogisk rapport som de kan bruke i mĂžte med ulike hjelpeinstanserÂ
Kunden sier: âJeg er sĂ„ inderlig glad for at jeg tok kontakt med deg. Gutten vĂ„r var ikke pĂ„ skolen hele forrige skoleĂ„r. NĂ„ gĂ„r han hver eneste dag. Tusen takk for hjelpen!â